Sep 18, 2009

စာမ်က္ႏွာေပၚကေန သင္႔စေပ႕စ္ထဲ ခုန္၀င္လာတယ္

အရပ္သုံးစကားနဲ႕ စာႀကီးေပႀကီးစကားၾကား လူးလာ ယခင္ကဗ်ာေတြ၀င္မလာရ တားျမစ္ထားေသာ အျခားဘာသာစကား ေလာကမ်ား “ဖြင္႔ဟေဖာ္ထုတ္ျခင္း ပံုသဏၭန္အားလုံး ဒီမိုကရက္တစ္ လုပ္ဖုိ႕” ( အက္ရွဘရီ ) အေၾကာင္းအရာအားလုံး ျဖစ္တည္ႏုိင္ခြင္႔ရွိ “စၾကာ၀ဠာျမစ္ထဲမွာ ကဗ်ာဟာ လမ္းေၾကာင္းရွာလိမ္႕ ဘာသာစကားရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲအျပည္႕အ၀ ပါရွိစြာ” ( အေဒါနစၥ )“အခ်က္အလက္ကဗ်ာ ဓမၼဓိဠာန္ကဗ်ာ တကယ္႕ဘ၀ရဲ႕အပိုင္းအစေတြ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ျပႏုိင္တာေတြ သူတုိ႕ရဲ႕ အမည္နာမေတြ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္အတိအက်ေတြ တိက်ေဒတာေတြ ကိန္းဂဏန္းေတြ ဆုိရိုးစကားေတြ”( အာနကၥတို ကာဒီးနားလ္ ) အေတြးနဲ႕ စကားထဲ၀င္လာတဲ႕ လူမ်ိဳးနဲ႕လိင္ ဖြင္႕ဟေဖာ္ထုတ္မႈမဟုတ္တဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈ႕နည္းစနစ္ ေတြ “ တိုက္ဆုိင္မႈ “ နဲ႕ “ေရြးခ်ယ္မွဳ” (ဂ်ကၠဆင္န္ မကၠလိုးနဲ႕ေဂ်ာ္န္ေကးဂ်္ ) ကဗ်ာကို “ သူ႕ဖာသာသူေပးေရးဖို႕ “ ရွိၿပီးသား ဘာသာစကားသုံးစြဲမႈ႕ကို ယူသုံးဖို႕ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ေကြ႕ခ်ိဳးဖိုိ႕ ပုံမွန္လမ္းေၾကာင္းနဲ ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကေန ေသြဖီဖို႕ ဘာသာ စကားကို ဆန္းက်ယ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ ကဗ်ာဟာဘာသာစကားရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာတစ္ခု ဘာသာစကားဟာ ကဗ်ာျပဳလုပ္ျခင္းရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာတစ္ခု မိမိကိုယ္ကလြဲလို႕အျခားအင္အားေတြ စြမ္းအင္ေတြ ကဗ်ာထဲေပး၀င္ဖို႕ သာမန္ေန႕စဥ္ဆက္ဆံေရးရဲ႕ အပယ္ခံေတြေပး၀င္ဖုိ႕ ယဥ္ေက်းမွဳ/ဘာသာေဗဒ ဆက္စပ္၀န္းက်င္ထဲရွာေဖြေတြ႕ရွိရတဲ့ ဘာသာစကားကိုခြဲျခားကြဲျပားကစားဖို႕ ကဗ်ာေရးသူဟာ ဘာသာစကား၀င္ေျပာတဲ႕ ယာဥ္ ကဗ်ာေရးသူအားျဖင္႔ ဘာသာစကားဟာ ၀င္ေျပာတယ္ စကားေျပဟာလည္း ကဗ်ာရဲ႕အသုံးအေဆာင္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် အလားအလာေတြရဲ႕ေျမပုံႀကိဳးစား ေရးဆြဲၾကည္႕ျခင္း စမ္းသပ္ဘာသာစကားပစၥည္းေတြရဲ႕ အဆက္မျပတ္စီးဆင္းမွဳ႕ထဲမွာကၽြန္ေတာ္/ ခင္ဗ်ားတုိ႕ ဘာသာစကားကုဗ၀ါဒ အၾကာင္းအရာ ရုတ္တရက္ေျပာင္းျခင္းမ်ား ကဗ်ာအေတြးထဲ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ႕မဲ႕ ခုန္ဆင္းျခင္းမ်ား ယုတၱိမဲ႕ နိမိတ္ပုံေတြ ခ်ိဳးဖ်က္လုိက္တဲ႕၀ါက်ဖြဲ႕ထုံးေတြ စနစ္တက်တိုက္ဆိုင္မႈလုပ္ရပ္ေတြ “ ငါ႔မွာေျပာစရာဘာမွ႕မရွိဘဲနဲ႕ငါေျပာတယ္။ အဲ႕ဒါကဗ်ာဘဲ။” “ ငါတို႕မွာပိုင္ဆိုင္တာဘာတစ္ခုမွမရွိဘူးလုိ႕ သေဘာေပါက္သြားတဲ႕အခ်ိန္မွာ ကဗ်ာရွိတယ္” ( ေဂ်ာ္န္ေကးဂ်္ )ေက်ာင္းသုံးျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြ ကတ္တေလာက္ေတြ စက္ပစၥည္းတပ္ဆင္နည္းေတြ ဆြဲထုတ္ေကာက္ႏႈပ္စိ ဆက္စပ္မႈသစ္မ်ား “ ကဗ်ာဆရာဟာ ဖန္တိးသူမဟုတ္ဘူး၊ေရြးခ်ယ္သူျဖစ္တယ္။ ျဖတ္သြားသမွ်အားလုံးကို ဖမ္းယူစားေသာက္ပစ္လိုက္တဲ႕အမီးဘား။ လူသားကိစၥမွန္သမွ်နဲ႕ဘာတစ္ခုမွ႕မစိမ္းဘူး” ( နီကားေနာပါရား) အရွိတရား အားလုံး ကဗ်ာထဲ၀င္ခြင္႔ရွိၾကတယ္ စိတ္တြင္းစကားသံေတြနဲ႕ၾကားဘူးနား၀ အဆိုအမိန္႕ေတြရဲ႕ ေကာ္လာ႔ဂ်္ ဘာသာစကားသုံးစြဲပုံအခ်ိဳ႕ကိုကဗ်ာဟာအၿမဲတမ္းတုိင္းတာတယ္ “ အရွိတရားဆိုတာ ေဟာဟိုအျပင္မွာရွိေနတာမိ်ဳးမဟုတ္ဘူး။ အရွိတရားဆိုတာရွာေဖြရတဲ႕အရာ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ယူ ရတဲ႕အရာ” ( ေပါလ္စီလန္း )ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးဟာ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းပဲ ကဗ်ာပိုဒ္ေတြဟာ ဒီ၀ါက်ရဲ႕အစိတ္အပိုင္းေတြ စကားစုေတြ “ ဘာသာစကားသုံးစြဲပံု အေျပာင္းအလဲဟာ ေလာကႀကီးကို အဓိပၸာယ္ေကာက္ပုံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲပဲ။ ( ဟဲလ္မြတ္ဟုိက္စင္ျဗဴတလ္ ) ကဗ်ာရဲ႕သေဘာသဘာ၀ဟာ ဘာလဲ ကဗ်ာဆရာရဲ႕အလုပ္ဟာဘာလဲ အက်င္႔ကပယ္ထုတ္ထားတဲ႕ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြကို ျပဳလုပ္ဖို႕ကတၱား- ကံ မ်ဥ္းေၾကာင္းကို ခ်ိဳးဖြင္႔ဖို႕ စကားလုံးနဲ႕စကားစုေတြကို စီကစားဖို႕ ဘယ္စကားလုံး ဘယ္စကားစုကိုမွ ဘယ္ဖြဲ႕ထုံးေအာက္ ဒူးမေထာက္ဖို႕ ထပ္ေၾကာ႕ပတ္လည္ ဒီေပၚကစား ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ထားသိုဖို႕ ကိုၾသဒိနိတ္ရွာေဖြရန္ အေပၚယံအလႅာပသလႅာပေတြ ရုတ္ခ်ည္းအျမန္ႏႈန္းေတြ ေန႕စဥ္ဘ၀ရဲ႕ နက္နက္ရႈိင္းရႈိ္င္း ေနထိုင္မႈတို႕ရဲ႕ အေရျပားေပၚ ေတာက္ပ ႏ်ဴးေယာက္ အေၾကာင္းအရာမဟုတ္ဘူး ျဖစ္စဥ္စိတ္တြင္းအေၾကာင္းအရာဖြဲ႕ျခင္းျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ဇာတ္လမ္းေတြရဲ႕ ကြင္းက်ယ္ႀကီးထဲမွာ ႀကိဳက္္ရာ ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕ယူဖို႕ သင္ဟာ ကၽြန္ပ္ ျဖစ္နိုင္သလို ကၽြန္ပ္ဟာလဲ အျခား တေယာက္ အားလံုးဟာ သိစိတ္ တခုရဲ႕ တနည္းမဟုတ္တနည္း အစိတ္အပိုင္းေတြ ဒီအစိတ္အပိုင္းေတြရဲ႕ ဒီသိစိတ္ ကဗ်ာဆိုတာ ျဖစ္ေစတယ္(အယ္ရွဘရီ) ထပ္မံ ႏ်ဴးေယာက္ “ငါး ဟာ ေရပဲကူးတတ္တယ္။ အကယ္၍ ကဗ်ာတပုဒ္ဟာ
ငါးတေကာင္ဆိုရင္ ကဗ်ာရဲ႕အလုပ္ဟာ သူ႕ေရကူးျခင္းကို သူရွာေဖြဘို႕ မလြဲမေသြ ရွာေဖြဘို႕။” (အာမန္း ရႊယ္နာ) စကားသံမ်ားစြာရဲ႕ ကဗ်ာဆရာ ပဲလင္းမ္ပ္ဆက္စ္ “စပ္ထိုးစာ” ထူးဆန္းတဲ့စကားလံုးေတြ အသံုးနည္းတဲ့စကားလံုးေတြ သိပၸံ အသံုးအႏွဳန္း ေတြ နိုင္ငံျခား စကားလံုးေတြ နံပတ္ေတြ ကိန္းဂဏန္းေတြ ေလသံေျပာင္းေတြ ျပီးလဲမျပီး ရွင္းလဲမရွင္းတဲ့ ေလဟာနယ္ထဲ ကဗ်ာထဲ သီအိုရီေတြ ထည့္သြင္းဘို႕ သိအိုရီကို ကဗ်ာကအဆက္မျပတ္ ေနရာယူဘို႕ ကမၻာနဲ႕ယွဥ္ ကဗ်ာျမင္ဘို႕ စကားစုတခုကိုပဲ ပတ္လည္ ကစား ေကာက္ရစကားေတြနဲ႕ ေပါင္းစပ္ “ I “ ကိုသတ္ ဖိုက္ဘိုနက္ခ်ီ ဂဏန္းစဥ္ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၅၊ ၈၊ ၁၃၊ ၂၁၊ ၃၄၊ ၅၅. . . . . အဓိပၸါယ္ အလႊာလႊာအထပ္ထပ္ ကဗ်ာဖတ္သူ၀င္ပါျပီး ၾကိဳက္ရာအဓိပၸါယ္ယူသံုးဘို႕ သမိုင္းရဲ႕ အစြန္းအစပ္က ေရညွိ နဲ႕ ေက်ာက္တံုးပါ ကဗ်ာထဲ၀င္လာဘို႕ ၀စ္ဂင္စတိုင္းန္ ရဲ႕ ၀ါက်ေတြကို အထားအသိုက လြတ္ေျမာက္ေစဘို႕ ပရမ္းပတာ (ရဲရင္) ျဖစ္ျဖစ္ ကိုးကားခ်င္ ကိုးကားလိုက္ဦး သူတို႕ဖာသာ သူတို႕ခ်င္း ဘယ္လိုမီးပြင့္ထ ေတာက္မလဲ စကားစုထဲ နာမ္ေတြအစားထိုး ပိုးစားသလို တိတ္ဆိတ္မွဳ ၀င္စားသြားတဲ့စကားလံုးေတြ တိတ္ဆိတ္မွဳ ကိုက္ေနတဲ့ စကားလံုးေတြ လက္က်န္၀ါက်ထဲက တိတ္ဆိတ္မွဳကိုက္ရာေတြ အေပါက္ေတြ ၾကမ္းရွတဲ့ အနားသတ္ေတြ ၀ါယာၾကိဳးလို လွ်ပ္စစ္တဖ်တ္ဖ်တ္ ျဖတ္ညွပ္္ကပ္ ဂဲၾသေမၾတီ ဘူမိေဗဒ အဂၢိရတ္ပညာ ဒသနိကေဗဒ ဇီ၀ေဗဒ ဒ႑ာရီေဗဒ သူစိမ္းတရံစာ နယ္ပယ္ေလာကေတြထဲက အပိုင္းအစေတြ ႏွိဳက္ယူဖြဲ႕စည္း ေန႕စဥ္ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာ လူမွဳစည္းရိုးေတြကိုထိုနည္းလည္းေကာင္း မထင္မွတ္ထားတဲ့ ဆူရီယယ္လ္ အခုန္မ်ိဳးေတြ ဒါေတြကို ေလွ်ာ့တြက္လို႕မရ အရွိတရားရဲ႕သေဘာသဘာ၀ တသီးပုဂၢလလူသားရဲ႕ ဇာတိစရိုက္ ဘာသာစကားရဲ႕ အရွိတရားနဲ႕ လူသားတို႕ကို ဖြဲ႕စည္းပံု အဓိပၸါယ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ စာေပအႏုပညာရဲ႕ ပံုသဏၭာန္နဲ႕ တန္ဘိုး နည္းစံနစ္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္္ ေရးသူနဲ႕ဖတ္သူ ယုတၱိအဆက္အစပ္မဲ့မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕သံုးျခင္း သိမွဳရဲ႕မိုးကုပ္စက္၀ိုင္း စိတ္အလ်ဥ္ အစိပ္စိပ္အမႊာအမႊာ အတၱကိုယ္ပြား ဗဟုရွဳေထာင့္မ်ား ယုတၱိဖ်က္ ဆက္စပ္မွဳနည္းနာမ်ား ဇာတ္လမ္းေျပာယုတၱိဟာလဲ လုပ္ရပ္တခု ဗဟုစကားသံအေရးအသားဟာ အက္ကြဲေနတဲ့မွန္တခ်ပ္ ဘယ္ေနရာမွာရွင္းလင္း ဘယ္ေနရာမွာဘာမွမေပၚ စကားေျပကဗ်ာ ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္ သမိုင္း ဒ႑ာရီ အမွတ္ရမွဳ အိပ္မက္အပိုင္းအစ စာေပေ၀ဖန္ေရးသီအိုရီ အဓိပၸါယ္မ်ားရဲ႕ လမ္းဆံုလမ္းခြ မ်ဥ္းေျဖာင့္အစား ေၾကာင္လိမ္ေလွကားေရးနည္း မ်ဥ္းတား ကြင္းခတ္ ၾကက္ေျခခတ္ မ်က္ေတာင္ဖြင့္ပိတ္ စာလံုးေဖာင့္န္ ဖတ္သူဟာ တလိုင္းျပီးတလိုင္း၀င္လာ တလိုင္းျပီးတလိုင္း အျမင္ေရြ႕ တလိုင္းျပီးတလိုင္း အာရံု တလိုင္းျပီးတလိုင္းျပန္တည္ေဆာက္ တလိုင္းျပီးတလိုင္း သိစိတ္ /သိေနျခင္းဟာ သိသိၾကီးတေရြ႕ေရြ႕
“ စကားလံုးေတြၾကား ကခုန္ေနတဲ႕ အသိဥာဏ္ “ (အက္ဇရာေပါင္းန္ဒ္) ျမက္သေဘာအေရးအသား ကဗ်ာဟာ အျမဲ ‘ အျခား ‘ ဘာသာစကားကဗ်ာဟာ ဘယ္သူ႕မိခင္ဘာသာစကားမွမဟုတ္ဘူး‘အျခား’ ဘာသာစကားျဖစ္ျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳဘို႕ ခ်ီးေျမွာက္ဘို႕ ဘာသာစကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေမြရတာက လူေသတို႕ရဲ႕စကားသံေတြ (နသယ္နီရယ္လ္ မကၠီ) ကိုေခ်ာ ကိုေခ်ာ ကိုေခ်ာ ကိုေခ်ာ
ကိုေဖာ္ေ၀း ကိုေခ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ မူၾကမ္းေတြ ဘယ္အမွတ္စက္ကလာေနတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး ယဥ္ေက်းမွဳ ဘာသာစကားရဲ႕ အက္ေၾကာင္းေတြထဲမွာ ယဥ္ေက်းမွဳ ဘာသာစကားထဲ အက္ေၾကာင္းရွာ သမိုင္းဟာ မ်ဥ္းေျဖာင့္ကို ဆန္႕က်င္တယ္။

ေဇယ်ာလင္း

No comments:

Post a Comment